Watch teaser

НАСКАР идва в Европа:
7 държави, 26 състезания
Готови ли сте?

 
Стартирайте видеото
 


NASCAR Whelen Euro Series и General Tire са идеални партньори, но не само заради богатото американско наследство, което споделяме.

Гай Фробишър, старши мениджър проекти
 
Jerome Galpin (Euro NASCAR) and Guy Frobisher (General Tire) posing with a NASCAR race tire after announcing the cooperation.

Jerome Galpin (Euro NASCAR) and Guy Frobisher (General Tire)

General Tire и Euro NASCAR:
заедно до финалната линия

„Пилене“ на гуми, свистене на колела по асфалта, следи от гуми на всеки завой: суровата естетика, родена в Дейтона – домът на НАСКАР. Наистина е впечатляващо какво се очаква от гумите в едно състезание на НАСКАР.

Така че защо не се изправите срещу предизвикателството с официален партньор, който въплъщава същата американска традиция – докато се стремите към висока ефективност и надеждност?

Euro NASCAR сключи шестгодишно сътрудничество с General Tire, за да отговори на тези изисквания. Несъмнено, шест години за спонсорско сътрудничество e доста необичаен времеви диапазон за моторните спортове. Но определено е показателен за доверието, което Euro NASCAR гласува на General Tire. В замяна марката е разработила състезателна гума, която обещава да отговори на високите очаквания на 30-те отбора в Euro NASCAR.

Специално разработените гуми „NWES GT“ доказаха силата си в първите тестове. Спазвайки традицията на НАСКАР, всеки автомобил разполага с идентичен комплект сликове и версии за мокро на гумата с размер 11,5/27,5 R15.

Все пак: навсякъде е възможно. От състезателната писта на Euro NASCAR до криволичещите пътища на Европа.

 

Нашите гуми Euro NASCAR – от САЩ до Европа

The race tire engineered by General Tire for the Euro NASCAR.

The General Tire race tyre engineered for the Euro NASCAR.

Победители на всички писти

NWES GT

  • Размер: 11,5/27,5 R 15
  • Брой комплекти, налични за всеки водач: 20

Гумите са специално проектирани в Плимът, Индиана, в съответствие с високите изисквания на НАСКАР. Въпреки че тези изисквания се различават в Европа, тъй като европейските писти са предимно поредици от завои, а не класически овали: гумите трябва да могат да издържат в завои с различни ъгли, като в същото време са подходящи за най-разнообразни асфалтови настилки. Трябва да се имат предвид дори метеорологичните условия в различните държави, за да бъдат автомобилите НАСКАР винаги в безопасност на пистата.

Заедно с добре познатите състезателни условия на НАСКАР, като разстоянията и времето на шофиране, трябва и да бъдат отчетени дори теглото на автомобила и скоростта.

Много бихме се радвали да видим концептуалния автомобил GT да се състезава един ден!

Гай Фробишър, старши мениджър проекти
 
Автомобилът Euro NASCAR за 2019 г. в бяло с показани всички спонсори.

Автомобилът Euro NASCAR за 2019 г.

Автомобилът Euro NASCAR за 2019 г.

  • Двигателят в НАСКАР: 5,7-литров V8 NWES, 400 к.с., въртящ момент 55 м/кг
  • Трансмисия: задно предаване, 4-скоростна предавателна кутия
  • Спирачки: 4-бутални моноблокови шублери, 330 мм вентилирани дискове
  • Макс. скорост: 250 км/ч
  • Тегло: 1210 кг/2650 фунта
  • Дължина: 5080 мм
  • Широчина: 1950 мм
  • Междуосие: 2740 мм
  • Безопасност: Сертифицирано от ФИА тръбно шаси, сертифицирано от ФИА оборудване
  • Равни условия: еднакъв автомобил за всеки пилот, еднакви части на всеки автомобил; основните компоненти са запечатани, каросерия от фибростъкло

Брандираният автомобил на General Tire (вижте изображението) е отличен пример за това колко впечатляващ може да изглежда автомобил от Euro NASCAR в състезателния си вид – въпреки че General Tire все още не възнамерява да го поставя на стартовата решетка. Той гордо символизира сътрудничеството между General Tire и NASCAR Whelen Euro Series и може редовно да бъде видян на изложби и промоционални събития, като например „Autosport International“. Разбира се, автомобилите не могат да се състезават без одобрен номер, като за автомобила на General Tire съзнателно бе избран номер 61; с находчив дизайн, номерът 61 визуално наподобява инициалите на марката „GT“.

0
Най-високото ускорение, изпитвано от гумите по време на състезание
0
Среден брой комплекти гуми, използвани в един сезон
 

НАСКАР 2019 г.: навсякъде е възможно в Европа

Когато се сетите за състезанията НАСКАР, всичко е само американско: миризмата на масло и гориво, вълнуващо състезание при равни условия.

NASCAR Whelen Euro Series завладява европейската публика със същите емоции и вълнения: в 7 държави и състезателни уикенда, в рамките на 26 състезания. Но предизвикателството, обаче, са европейските писти. Те са комбинация от различни трасета, известни от други моторни надпревари, и дори включват класически овал на НАСКАР. Надпреварата в Европа изисква напълно различен набор от умения както от пилота, така и от машината.

Изглед отгоре на натоварения бокс на пистата във Валенсия.

Изглед от бокса на писта „Рикардо Тормо“, 2018 г.

НАСКАР на писта „Рикардо Тормо“, Валенсия, Испания

13-14 април 2019 г.

Писта „Рикардо Тормо“ беше открита през 1999 г., което я прави сравнително нова. Климатът като цяло е мек поради близостта ѝ до източния бряг на Испания.

Във Валенсия пилотите от Euro NASCAR ще шофират по трасето с дължина 4,005 км обратно на часовниковата стрелка, преминавайки през 9 леви и 5 десни завои заедно с права, която е най-дългата в сезона на Euro NASCAR. Умения зад волана изисква най-вече завоят след шикана, точно преди финалната линия. Като цяло това е динамична и вълнуваща писта.

Няколко автомобила се борят в остър завой на „Франчакорта“, 2017 г.

Борба за челната позиция на „Франчакорта“, 2017 г.
(снимка: Лука Касадей)

НАСКАР на „Аутодромо ди Франчакорта“, Кастредзато/Бреша, Италия

11-12 май 2019 г.

Италианската писта е открита през 2008 г. близо до езерото Гарда и е едно от най-новите места, където се провеждат сериите NASCAR Europe. Широка е над 12 метра, асфалтовото трасе е дълго 2,519 км, има 8 десни и 5 леви завоя, по които се шофира по часовниковата стрелка. Пилотите считат, че завоите имат добра видимост и са плавни.

Широк изглед малко след старта на състезанието на препълнената писта „Брандс Хач“.

И те потеглят!

НАСКАР в „Брандс Хач“, Фокъм, Англия, Обединено кралство

1-2 юни 2019 г.

Тази писта има дълга традиция, датираща още от 40-те години, като се намира на 30 км югоизточно от Лондон. Може да изглежда незабележима на пръв поглед – но има свои скрити козове: пистата за НАСКАР във Великобритания е дълга 1,929 км и има 4 десни и 2 леви завоя по часовниковата стрелка. Завоите се считат за трудни от пилотите в НАСКАР, тъй като могат да бъдат подценени поради силно променливите скорости на завиване.

Тихото трасе на „Аутодром Мост“ от птичи поглед.

Autodrom Most

НАСКАР на „Аутодром Мост“, Мост, Чешка република

29-30 юни 2019 г.

С комбинация от 12 десни и 9 леви завоя, тази писта с дължина 4,212 км има много извивки и представлява предизвикателство за пилотите. По нея се кара по часовниковата стрелка, като тя е перфектна за състезанията на НАСКАР: сравнително правия, съответно и бърз, първи участък с дължина 792 м е последван от истинска въртележка от завои, които изискват сериозни умения зад волана.

Екипът, пилотите и други чакат около стартовия блок докато трибуните се пълнят.

Спокойствието преди състезанието

НАСКАР на „Рейсуей Венрай“, Венрай, Нидерландия

13-14 юли 2019 г.

Пистата, позната и като „Circuit de Peel“ се счита за най-бързият овал за състезания в Европа. Дългата едва 800 м писта с четири завоя с висок наклон съответства на класически овал от половин миля, с който пилотите на НАСКАР са свикнали. На нея обикновено се шофира обратно на часовниковата стрелка и тя предлага вълнуващо шоу, комбинация от висока скорост и екшън гума до гума в класическия стил на НАСКАР.

Изглед от птичи поглед на остър завой на празната „Хокенхаймринг“

Завоят „Sachs“ на „Хокенхаймринг“

НАСКАР на „Хокенхаймринг“, Хокенхайм, Германия

21-22 септември 2019 г.

Традиционната и легендарна писта гарантира динамична надпревара с дължина 3,692 км. На тези бързи участъци с вълнуващи възможности за изпреварване трябва да се възползвате от всеки шанс, а това играе важна роля „Хокенхайм“ да бъде една от най-бързите писти в календара. За състезанията NASCAR Whelen Euro Series „Хокенхаймринг“ за втори път ще бъде домакин на полуфинала. Надпреварата играе важна роля в битката за титлата – макар да не е възможно титлата да бъде спечелена при завоюване на първо място на полуфиналите, историята вече е доказала, че е възможно да изгубиш шанса за титлата.

Победителят в „Elite 2“ на писта „Золдер“ е седнал върху автомобила си, приветстван от мажоретките зад него.

Приветстване на победителя в „Elite 2“ на писта „Золдер“

НАСКАР на писта „Золдер“, Золдер, Белгия

5-6 октомври 2019 г.

6 десни и 4 леви завоя – включително 3 шикана – трябва да бъдат покорени в „Золдер“, югоизточно от Антверпен. Както много други европейски трасета, то има дълга и богата история, включително състезания от Формула 1 през 70-те и 80-те години. Асфалтовото трасе с дължина 4,011 км се шофира по часовниковата стрелка и се счита за трудно поради своите хълмисти участъци и слепи завои. Макар първият участък да е плавен за каране, вторият е труден и изисква внимателна работа със спирачките от талантливите пилоти на НАСКАР.

Автомобилите се придвижват към стартовите позиции, а хора все още обикалят около тях.

Подготвяне на стартовата решетка.


Националната асоциация за състезания със серийни автомобили – накратко НАСКАР – е компания, която одобрява и ръководи състезания със серийни автомобили в световен мащаб. Нейното начало и корени са в Дейтона Бийч, Флорида, в края на 40-те – родното място на американските състезания със серийни автомобили и дом на „Дейтона 500“. Силните американски корени са характерни за всички състезания НАСКАР, които вече включват спонсорството на Whelen Euro Series от General Tire.

Именно Дейтона е мястото, където НАСКАР изиграва важна роля, за да може състезанията със серийни автомобили да се превърнат в това, което са днес. Всъщност основателят на НАСКАР – Уилям Франс старши, е човекът, който замисля и реализира „Дейтона Интернейшънъл Спийдуей“.

Друг важен елемент от състезанията със серийни автомобили: самите състезателни автомобили. Автомобилите са причината те все още да се наричат състезания със серийни автомобили. В ранните години до състезанията бяха допускани единствено серийни автомобили. Днес автомобилите в НАСКАР са специално проектирани състезателни модели със силна връзка със своите серийни събратя.

Всички конкуриращи се отбори в НАСКАР разполагат с еднакви начални условия: идентични двигател NWES, шаси, скоростна кутия, тегло, мерки за безопасност – и гуми, в този случай General Tire до 2024 г. На разположение са три варианта за каросерия – всички идентични като динамика: Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Toyota Camry.


Vintage photo of a crowded coastal section of the Daytona Beach and Road Course

Плажно-шосейното трасе в Дейтона

Корените на НАСКАР са в класическите състезания със серийни автомобили, които се разрастват по време на Сухия режим в САЩ (1922–1933 г.). Това, което стартира като търговия на черния пазар за доставяне на контрабанден алкохол на купувачите, отдавна е установено като вълнуващ и предизвикателен спорт. Докато шофьорите, доставящи контрабандния алкохол „тунинговат“ автомобилите си, за да увеличат скоростта и товарния им капацитет, по-късно шофьорите на серийни автомобили правят модификации, за да се надпреварват на места като плажно-шосейното трасе в Дейтона, Флорида.


Някои моменти от историята на НАСКАР

  • Февруари 1948 г.: Бил Франс старши основава НАСКАР. Провежда се първото състезание на плажно-шосейното трасе в Дейтона.
  • 19 юни 1949 г.: Първото състезание само за серийни автомобили (сравнимо с днешното Monster Energy NASCAR Cup Series) на „Шарлът Феърграундс Спийдуей“.
  • 22 февруари 1959 г.: Първото състезание „Дейтона 500“.
  • 18 февруари 1979 г.: Първото телевизионно излъчване на живо на НАСКАР от състезанието „Дейтона 500“ в САЩ. И зрителите затаяват дъх когато Ричард Пети успява до поведе колоната в последната обиколка.
  • 6 август 1994 г.: „Индианаполис Мотор Спийдуей“ е добавена в списъка с писти на НАСКАР.
  • 2012 г.: Известните преди като Racecar Euro-Series (вече Whelen Euro Series) официално стават част от одобрените от НАСКАР серии.
  • 25 октомври 2018 г.: Начало на официалното партньорство между NASCAR Whelen Euro Series и General Tire.
Лого на NASCAR Euro Whelen Series

NASCAR Whelen Euro Series

NASCAR Whelen Euro Series стартират като състезателни надпревари, организирани от френския отбор Team FJ през 2009 г. По това време се казват Racecar Series и пистите са основно във Франция. Към края на 2010 г. Международната автомобилна федерация (ФИА) обявява Racecar Euro-Series за официално признати международни състезателни надпревари. В резултат на това броят на пистите в Европа се увеличава през 2011 г.

Само една година по-късно, основателите на Racecar Euro-Series сключват споразумение с НАСКАР. Euro Series възприемат правилата на НАСКАР и стават официално одобрени състезания от НАСКАР. Преименуването на NASCAR Whelen Euro Series се случва през 2013 г.

Euro NASCAR носи на Стария континент характерния дух и вълнуващата надпревара, типична за НАСКАР, комбинирайки я с уникален европейски вкус.


Стартирайте видеото
 

Не знаете много за НАСКАР? Често задавани въпроси

Какви са промените в правилата на НАСКАР през 2019 г.?

Сезон 2019 г. на NASCAR Whelen Euro Series е обект на следните промени:

  • Всеки пилот разполага с най-много 20 броя гуми тип „сликове“ за всички квалификации и състезания от НАСКАР. Това ограничение не важи за всички гуми, използвани при тренировки, както и гумите за мокро време.
  • Организаторът Team FJ е разработил нов трипосочен амортисьор, който трябва да се използва от всички отбори.
  • С цел по-добра видимост е разработен заден спойлер с нов дизайн. Той е изработен от прозрачен поликарбонат и стомана.
  • Всички автомобили трябва да преминат през подобрен процес на техническа проверка за всяко състезание. Системата за проверка бе подобрена с помощта на центъра за научноизследователска и развойна дейност на НАСКАР.
  • Първата квалификационна сесия на „Elite 2“ е с увеличено време от 10 на 20 минути. Продължителността на квалификационната сесия „Superpole“ остава непроменена от предишни сезони на Euro NASCAR, както и продължителността на квалификационните сесии „Elite 1“.
Каква е точковата система на НАСКАР?

В края на надпревара от NASCAR Whelen Europe Series за 2019 г. се присъждат точки по следния начин:

  • 1-во място: 40 точки
  • 2-ро място: 35 точки
  • 3-то място: 34 точки
  • 4-то до последно място: точките намаляват с една за всяко следващо място

4 бонус точки се присъждат на пилота, който се е придвижил напред с най-много места по време на състезанието.

През последните 2 състезания на европейския сезон на НАСКАР – така наречените „плейофи“, точките за победителя се удвояват:

  • 1-во място: 80 точки
  • 2-ро място: 70 точки
  • 3-то място: 68 точки

8 бонус точки се присъждат на пилота, който се е придвижил напред с най-много места по време на състезанието.

Какво представляват шампионатите NASCAR Elite 1 и Elite 2?

Шампионатът за пилоти NASCAR Elite 1 е предназначен за златни, сребърни и бронзови пилоти:

  • Трофей „Junior J. Sarran“ за млади пилоти под 25 години
  • Трофей „Challenger“ за аматьори

Шампионатът за пилоти NASCAR Elite 2 е предназначен само за сребърни и бронзови пилоти:

  • Трофей „Legend“ за пилоти на възраст 40 години и повече
  • Купа за начинаещи
  • Купа за жени пилоти
Какво представлява шампионатът за отбори на НАСКАР?

Отборът с най-висок резултат в шампионатите „Elite 1“ и „Elite 2“ също така ще бъде отборен шампион.

Какво представлява купата NASCAR Nations?

Купата „Nations“ е допълнителен формат от 2018 г. Държавите на пилотите с най-високия общ резултат получават бронзови, сребърни или златни медали по време на всеки състезателен уикенд.

От 1915 г.
General Tire. Марка на Continental.

Ние използваме бисквитки, за да гарантираме предоставянето на най-добрата работа с нашия сайт. Щракнете тук, за да разберете повече или променете настройките на Вашите бисквитки.